İstanbul İl Özel İdaresi tarafından 17-19 Ekim 2012 tarihleri arasında, Feshane'de İstanbul Proje Fuarı düzenlendi.

Proje fuarına Çekmeköy Kaymakamlığı olarak 2 İSTKA Projesi, 2 Hareketlilik Projesi (UA-AB) ve bir kültür projesi ile katıldık.

Proje fuarındaki standımızı İstanbul Valisi Sayın Hüseyin Avni MUTLU ve Avrupa Birliği Bakan Yardımcısı Sayın Dr. Alaattin BÜYÜKKAYA ziyarette bulundurlar.

İstanbul Kalkınma Ajansı'ndan aldığımız hibeler ile yürütmekte olduğumuz Sosyal Dışlanmışlık Yaşayan Okul Çağındaki Özel Eğitim Öğrencilerine Destek Programı projesi ile Çekmeköy Mesleki Eğitim Platformu projeleri katılımcılar, medya ve Sayın Valimiz ve Sayın Bakan Yardımcımız tarafından ilgiyle karşılandı.

Sosyal Dışlanmışlık Yaşayan Okul Çağındaki Özel Eğitim Öğrencilerine Destek Programı Proje Fuarına Çekmeköy Kaymakamımız Sayın Mehmet ARSLAN ile birlikte projelerden sorumlu öğretmen ve idareciler katıldılar.

İstanbul Proje Fuarı 2012'ye aşağıdaki projeler ile katıldık.

2011 Yılı Proje Bilgi Formu

Projenin Adı:

Sosyal Dışlanmışlık Yaşayan Okul Çağındaki Özel Eğitim Öğrencilerine Destek Programı

Projenin Tipi:

Uygulama Projesi (İSTKA)

Proje Bütçesi:

847.000,00 TL

Süre

Başlama Yılı

2011

Bitiş Yılı

2012

Süre

12 Ay

Projenin genel açıklaması

Özel eğitim öğrencilerinin sosyal dışlanma yaşamasına neden olan problemlerin çözülerek, sosyal içermeyi sağlamak.

Projenin Koordinatör Kurumu

Çekmeköy Kaymakamlığı

Projenin Ortak Kurumları

Çekmeköy Belediyesi, Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Proje Özeti

13 Özel Eğitim Sınıfına eğitim ve bilişim materyalleri alınması



9 snoezelen duyu bütünleme odası kurulması



Okul yöneticileri, rehber öğretmenler, özel eğitim öğretmenleri ve sınıf öğretmenlerine özel eğitim seminerleri verilmesi



400 öğrencinin velilerine aile destek eğitimi verilmesi



Mesleki gelişim iş atölyesinin kurulması.

Projenin sonuç ve çıktıları

1 Program Faaliyetleri:

ü 9 özel eğitim sınıfı ve 3 OÇEM sınıfına ve 1 ağır mental sınıfına; eğitim materyal ve donanımının temin edilmesi

ü 9 özel eğitim sınıfına eğitim teknolojilerinin kurulması (projeksiyon, bilgisayar).

ü 6 okula 9 adet (6 beyaz 3 siyah) 'snoezelen duyu bütünleme odası' kurulması.

2.Program Faaliyetleri:

ü 70 okul yöneticisine; 'Özel Eğitim Hizmetleri Yönetimi' eğitimi

ü 30 rehber öğretmene; 'Özel Eğitim Hizmetlerinde Duyu Bütünleme' eğitimi

ü 30 özel eğitim öğretmenine; 'Özel Eğitimde Yeni Metod ve Teknikler' eğitimi

ü 30 özel eğitim öğretmenine; 'Özel Eğitimde Duyu Bütünleme Çalışmaları' eğitimi

ü 400 sınıf öğretmenine; 'Kaynaştırma, BEP Geliştirme ve Özel Eğitimde Duyu Bütünleme Çalışmaları' eğitimi

3.Program Faaliyetleri:

ü 30 okulda eğitim gören 400 özel eğitim öğrencisinin ailesine; bu öğrencilere etkili destek verilmesini sağlayacak 'Aile Destek' eğitimi

4.Program Faaliyetleri:

ü 20 öğrenci kapasiteli özel eğitim meslek edindirme iş atölyesinin kurulması.

Projenin Adı

Çekmeköy Mesleki Eğitim Platformu

Projenin Süresi

12 ay (Ekim 2012-Ekim 2013)

Projenin Amaçları

Genel Amacımız, Çekmeköy'de bulunan 15-24 yaş arasındaki 28.437 kişiden mesleki niteliği olmayanlardan 200 gence mesleki yeterlilik kazandırarak, bu gençlerin özellikle yüksek katma değer üreten sektörlerde istihdam edilebilirliklerini artırmak, toplumsal yaşamın tüm aşamalarına etkin katılımlarının sağlanmasına katkıda bulunmaktır.

Projenin özel amaçları; Çekmeköy'de, 200 gence mesleki nitelik kazandırmak için, tam kapasiteli 5 meslek atölyesinin kurulması, yüksek katma değer üreten sektörlere yönelik 14 meslek edindirme kursunun açılması, gençlerin sosyal gelişimlerini destekleyecek faaliyetlerin yürütülmesi ve gençlerin istihdam süreçlerinin yönetilmesidir.

Bütçe

Toplam Bütçe: 1.094.888,40 İSTKA katkısı: 982.088,40 Oran: % 89,70

Ortak(lar)

Çekmeköy Kaymakamlığı (Ortak), Çalışma ve İş Kurumu (İŞKUR) Ümraniye Hizmet Merkezi (İştirakçi), Taşdelen İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İştirakçi)

Hedef grup(lar) /Müşteriler

Çekmeköy'deki mesleği ve işi olmayan 200 genç

Taşdelen İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi

Teknik Öğretmenler

Rehber Öğretmenler

Nihai Yararlanıcılar

Taşdelen İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Öğrencileri, Çekmeköy'deki öğrenciler, İlgili sektör yatırımcıları, Kursiyerlerin aileleri, Toplum

Beklenen Sonuçlar

1.Proje tanıtımı yapıldı

2.Tam kapasiteli teknolojik donanıma sahip 5 mesleki eğitim atölyesi kuruldu.

3.Yüksek katma değer üreten sektörlere yönelik 14 meslek edindirme kursu açıldı.

4.Gençlerin sosyal gelişimlerini destekleyecek faaliyetler tamamlandı.

5.Gençlerin istihdam süreci başlatıldı.

Temel Faaliyetler

1.1. Proje web sitesi kurulması

1.2.Proje tanıtım kitabı yayınlanması

1.3.Proje tanıtım toplantısının yapılması

2.1.Atölyetlerin yapım-onarım işlerinin yapılması

2.2.Reklamcılık atölyesinin kurulması

2.3.Bilişim atölyesinin kurulması

2.4.Oto boyacılık atölyesinin kurulması

2.5.Oto kaportacılık atölyesinin kurulması

2.6.Giyim üretim atölyesinin kurulması

3.1.Eğitmenlerin eğitilmesi

3.2.Kursiyer havuzunun oluşturulması

3.3.Kursiyerlerin ilgi ve yeteneklerine göre uygun kurslara kayıtlarının yapılması

3.4. 14 Meslek Edindirme Kursunun başlatılması ve sürdürülmesi

4.1. Sosyal Gelişim faaliyetleri için konferans salonu kurulması

4.2.Dört Farklı Sosyal Gelişim Kulübünün kurulması ve faaliyetlerini sürdürmesi

5.1.Kursiyerlerin sertifikalandırılması

5.2.Kursiyerlerin İŞKUR ve istihdam bürolarına kayıtlarının yapılması

2010 Yılı Proje Bilgi Formu (Şehit Öğretmen İzzet Yüksel İÖ Okulu)

Projenin Adı:

Avrupa'da ki Zanaatları Keşfetme

Projenin Tipi:

Comenius Çok Taraflı Okul Ortaklıkları

Proje Bütçesi:

23.000 €

Süre

Başlama Yılı

2010

Bitiş Yılı

2012

Süre

24 Ay

Projenin genel açıklaması

Proje dört dönemden oluşmaktadır. Her dönem iki zanaat incelenecek, bu zanaatların geçmişi araştırılacak, atölye çalışmaları yapılacak, ürünler hazırlanacak, bu sanat ve zanaatlarla ilgili masal, efsane, şarkı araştırmaları yapılacak ve bunlar proje ortak dili olan İngilizce olarak raporlanacaktır.

Projenin Koordinatör Kurumu

Macaristan

Projenin Ortak Kurumları

1. Türkiye, 2. Macaristan, 3. Hollanda, 4. Fransa (Reunion Adası) 5. Fransa (Bordo), 6. Romanya, 7. Litvanya'dır

Proje Özeti

İlk dönemde her okul kendi ülkesinde seramik sanatı araştırdı, atölye çalışması yaptı ve seramik ürünleri öğrenciler tarafından üretildi. İlk dönem ikinci olarak her ülke kendi mutfağını tanıtmak amaçlı üç değişik tarifi bir grup öğrencisi ile pişirerek resimledi.



İkinci dönemde 'balıkçılık - tarım' ve 'ahşap işler - oymacılık' ile ilgili çalışmalar yapılmıştır. Üçüncü dönemde 'geleneksel kostüm tasarımı' ve 'kağıt dekorasyon' ile ilgili çalışmalar yapılmıştır.



Dördüncü ve son dönemde 'metal işleri' ve 'takı tasarımı' ile ilgili çalışmalar yapılacaktır.

Projenin sonuç ve çıktıları

Proje sonunda drama çalışması, yapılan ürünlerin sergilenmesi, şarkı koleksiyonu, masal ve efsane derlemeleri, kostüm gösterisi, sekiz zanaatı içeren ortak kitap ve fotograf albümü elde edilecek temel ürünlerdir.

2010 Yılı Proje Bilgi Formu (Çekmeköy Halk Eğitim Merkezi)

Projenin Adı:

Mystery Of Reading

Projenin Tipi:

GRUNTDVİG

Proje Bütçesi:

25.000 €

Süre

Başlama Yılı

2010

Bitiş Yılı

2012

Süre

24 Ay

Projenin genel açıklaması

Mystery of reading projesi ile yetişkinlere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amaçlanmaktadır. Bunun için proje grubuyla ve ortak ülkelerle kitap okumayı sevdirecek, özendirecek ve istekli kılacak etkinlikler yapılmaktadır.

Projenin Koordinatör Kurumu

Almanya

Projenin Ortak Kurumları

Türkiye, Almanya, İsveç

Proje Özeti

Her ülkenin öğrenci hedef kitlesi farklı olduğu için her ülke kendi öğrenci seviyesine uygun etkinlikler uygulamaktadır. Türkiyenin hedef öğrenci grubu okuma-yazma becerisi kazanmış fakat kitap ayırmaya zaman ayırmayan öğrenci grubudur. Bilinçli ve istekli okuyucu olmaları için kitap kurtları, sesli okuma, müzikle okuma, drama ile okuma, hızlı okuma etkinlikleri yapılmıştır.

Projenin sonuç ve çıktıları

Okumanın gizemi ile ilgili kendi yazdığımız tiyatro oyunu ortak ülkelerde sergilenmiş, kendi yazdığımız hikayeler e-kitap haline çevrilmiştir.

2010 Yılı Proje Bilgi Formu (Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Projenin Adı:

Kültür Başkenti Okullarda Çekmeköy Platformu

Projenin Tipi:

Uygulama Projesi (Kültür Başkenti İstanbul 2010)

Proje Bütçesi:

200.000,00 TL

Süre

Başlama Yılı

2011

Bitiş Yılı

2013

Süre

24 Ay

Projenin genel açıklaması

Okulların yapıtğı kültürel ve sosyal projelerin finansal desteğinin karşılanması

Projenin Koordinatör Kurumu

Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Projenin Ortak Kurumları

Bağlı okul ve kurumlar

Proje Özeti

ÇEKMEKÖY İLÇE KÜLTÜR-SANAT PLATFORMUNCA 2010-2011 eğitim öğretim yılı içinde ilçemiz okullarında toplamda bireysel platform ve alt yapı olmak üzere 66 proje gerçekleştirilmiştir.

Projenin sonuç ve çıktıları

66 Projeye 200 bin TL kaynak kullanılmıştır. Projeler arasında kültür sanat etkinlikleri ve kültür sanat altyapıları gibi farklı uygulamalar mevcuttur.