Çekmeköy Kaymakamımız Cemal Hüsnü KANSIZ Başkanlığında ve rehberliğinde, Çekmeköy' ün Siyasi Parti Başkanları, sivil toplum örgütlerinin başkan ve yöneticileri, muhtarlar ve İlçe Milli Eğitim Müdürü'nden oluşan 38 kişilik bir heyetle Diyarbakır gezimiz, 15 Kasım 2013 Cuma günü Saat 16:00'da Sabiha Gökçen Havaalanından hareketle başladı. Aynı gün 18:00'de Diyarbakır Havaalanına indiğimizde Sayın Kaymakamımız Cemal Hüsnü KANSIZ Beyefendinin daha önce görev yaptığı il olması münasebetiyle onun dostlarından oluşan büyük bir kalabalık tarafından yoğun bir ilgi ve sevgiyle karşılandık. Sayın Kaymakamımız ve dostları duygusal anlar yaşadılar, biz de tanıklık ettik.Aynı gün Saat:19:00' da Diyarbakır Valiliğine intikal ettik. Sayın Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN Beyefendi'nin 16 Kasım da Diyarbakır programları nedeniyle Valilikte yoğun ve hummalı bir çalışma vardı. Bu kadar yoğunluğun arasında Diyarbakır Valisi Sayın Mustafa TOPRAK bizi makamında kabul etti. Kaymakam bey hediyelerini Vali Bey'e takdim etti.

Valilikten ayrıldıktan sonra Diyarbakır Ticaret Borsası Başkanı Fahrettin AKYIL Beyi makamında ziyaret ettik. Çay kahve ikramı ve hediyeleşmenin ardından, Doğan Sofra Salonunda akşam yemeğimizi birlikte yedikten sonra Dicle Üniversitesi Rektörlüğüne hareket ettik. Saat 21:00'de Rektörümüz Prof.Dr. Ayşegül Lale SARAÇ Hanımefendiyi makamında ziyaret ettik.Rektörümüzden Dicle Üniversitesi ile ilgili detaylı bilgiler aldık. Üniversite'nin birimleri, Sosyal, Kültürel, Sportif ve Akademik çalışmaları hakkında detaylı bilgi sahibi olduktan sonra Üniversite'nin Uygulama Otelinde iki gece misafir edildik.

16 Kasım Cumartesi Sabahı Saat 09:00'da Diyarbakır'ın en köklü eğitim kurumlarından olan Eflatun Kolejine hareket ettik. Anaokulu, İlkokul, ortaokul, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi ve Sağlık Meslek Lisesi'nden oluşan Eflatun Eğitim Köyünü gezdik. Teleskop kulesine çıktık, %100 yerli üretim olan teleskopla uzay incelemesi yaptık.

Aynı gün Saat 11:30'da Dicle Nehri üzerinde bulunan on gözlü köprü gezisi yaptık. Saray Saç Tava adlı restaurant ta çok lezzet aldığımız, keyifli bir öğle yemeği yedikten sonra Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN' ın yapmış olduğu açık hava mitingi ve toplu açılış törenine katıldık ve tarihe tanıklık ettik.Daha sonra yine Başbakanımızın açılışını yaptığı Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin açılış programına katıldık. Akşam Üniversitenin uygulama otelinde konakladık.

17 Kasım Pazar günü Diyarbakır Vali Yardımcımız ve İlçe Kaymakamlarının teşrifleriyle birlikte çok nefis bir kahvaltı yaptıktan sonra İç Kale, Hz. Süleyman Camisi, Türbesi 27 sahabeyi ziyaret ettik ruhlarına Fatiha' lar gönderdik.İç Kale, Hz. Süleyman Camisi, Hz. Süleyman Türbesi ve Sahabelerimizle ilgili bilgileri İlçe Kaymakamımız Cemal Hüsnü KANSIZ ve Prof. Dr. HANPOLATLI Beyefendilerden aldık.

Aynı gün Saat 13:00'te Eğil İlçesine hareket ettik. Yaklaşık bir saat süren bir yolculuktan sonra Eğil İlçesine ulaşmış olduk. Kur'an-ı Kerimde isimleri geçen peygamberlerden olan Hz. Elyasa (A.S.) ve Hz. Zülküfl (A.S.)'ın medfun bulundukları muhteşem bir tepe üzerinde bulunan ve çok güzel bir şekilde yapılmış olan türbeyi ziyaret ettik. Ruhlarına Fatihalar gönderdik. Allah cümlemizi şefaatlerine nail eylesin.

Zülkifl Peygamberimizin Kabrinin baraj gölü altında kalmaması yeni yerine nakli sırasında bulunanlardan Mehmet KILIÇ'ın anlattıkları tüylerimizi diken diken etti. Hayretler içinde kaldık. Birkaç cümlesini naklediyoruz;'Ben kendi gözlerimle gördüm, kefen yok, üzerinde fistan gibi bir elbise var. Saçları uzun, bembeyaz bir saç. Ceset hiç bozulmamış, tabuta koyarken elimi göğsünün kenarına koydum. Ben diyordum ki benim kanaatim ve düşüncem eğer elimi ona değdirirsem, Allah o eli yakmaz diye düşünüyordum. Elimi sinesinden ayırmak istemiyordum; elim terlemeye başladı. Acaba saygısızlık mı ettim diyerek elimi çektim. Mela Ömer : Arkadaşlar dikkat edin yüzü Kabeye değil, Kudüs'e yönelik."dedi.

Ziyaretimizi tamamladıktan sonra tekrar Diyarbakır'a döndük. İlçe Kaymakamımız Cemal Hüsnü KANSIZ'ın Kurucu Kaymakamlığını yaptığı Kayapınar İlçesinde bir şehir turu attıktan sonra Cebeli Nur Camisini ve yeni yapılmakta olan büyük bir külliye şeklinde inşa edilen camiyi ziyaret ettik. Şehir turumuz esnasında karayolları tarafından yaptırılan köprülü kavşakları da görmüş olduk.

Gezimiz esnasında Diyarbakır İlimizin 33 medeniyete ev sahipliği yaptığını 9 peygamber, 541 sahabe mezarının bulunmasıyla asıl peygamberler şehrinin Diyarbakır olduğunu, Diyarbakır'ın 'Şehirlerin Mürşidi' olduğunu surlarını ve tarihi eserlerini öğrenmiş olduk.

Çekmeköy Kaymakamımız Cemal Hüsnü Kansız Beyefendi'nin Diyarbakır'da çalışmış olduğu sürede çok güzel hizmetlere imza attığını, Diyarbakır halkı ile ne kadar bütünleştiğini, kendisinin Diyarbakır'ı, Diyarbakır insanının da kendisini ne kadar çok sevdiğinin canlı şahitleri olduk.

Gezimiz sırasında yakın ilgi ve desteklerini esirgemeyen başta Sayın Valimiz Mustafa TOPRAK olmak üzere, Dicle Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Ayşegül Lale SARAÇ'a Ticaret Borsası Başkanımıza, Eflatun Koleji yetkililerine, izzeti ikramda bulunan dostlarımıza, Vali Yardımcısı ve kaymakamlarımıza, gezimiz sırasında bize eşlik eden Kayapınar Müftümüze, Şube Müdürüne, İl Sağlık Müdür Yardımcımıza ve Hasan ARSLAN kardeşimize ve bizi bağırlarına basan Diyarbakırlı kardeşlerimize saygılarımızla en içten teşekkürü bir borç biliriz.